Kindervakantieweek

Ouders

Op deze pagina vind je alle informatie voor ouders van kinderen die meedoen met de KinderVakantieWeek. Heb je toch nog vragen? Neem contact met ons op!

Meest gestelde vragen

Afmelden tijdens de KVW

Mocht uw kind/kinderen niet aanwezig kunnen zijn in verband met ziekte of een andere oorzaak, gelieve dit dan te melden. U kunt tussen 9.00 uur en 9.30 uur bellen naar onderstaande nummers. Zorg ervoor dat u weet in welke bouw en welke groep uw kind zit. Op deze nummers kunnen ook vrijwilligers zich afmelden.

Locatie Loosbroek:
Ingrid Sigmans

Locatie Heeswijk-Dinther:
Esther van Helvoort

U komt voor de eerste keer?

Komt u voor de eerste keer, dan is het begrijpelijk dat u nog niet alles weet. Wanneer u op maandagochtend het terrein op komt, kunt u het beste op zoek gaan naar iemand van het bestuur. Dit zijn de mensen met een oranje polo. De eerste keer kunt u het beste om 09.30 uur aanwezig zijn. In HD gaat u met uw kind op zoek naar de verzamelplaats van de betreffende bouw. Daar krijgt u de groepsindeling en een button voor uw kind. In Loosbroek gaat u met uw kind naar de tent. Het is ook slim om in jassen en op tassen en broodtrommels de naam van uw kind te vermelden.

De vrijwilligers kunnen hun button ophalen bij de tent (Loosbroek) of het vrijwilligersterras (HD). Hier kunnen ze ook informatie krijgen over de gang van zaken.

Vervoer/bereikbaarheid

Het is de bedoeling dat de kinderen op eigen gelegenheid (met of zonder begeleiding van ouders) naar het terrein van de KVW komen. In Loosbroek is dit in de dorpskern. In HD is dit aan de Heibloemsedijk bij het terrein van de Valianten (Heibloemsedijk 10b, Heeswijk).

Wij verzoeken iedereen om zo veel mogelijk met de fiets te komen. Er geldt tijdens de KVW een parkeerverbod op de Heibloemsedijk. Het parkeren wordt begeleid door parkeerwachters. Deze wijzen u een plaats toe, waar u uw auto neer moet zetten. De verkeersregelaars regelen het verkeer bij de in- en uitgang van het terrein. Het is voor ieders veiligheid van belang dat hun instructies worden opgevolgd.

Fiets meenemen?

Kinderen van de Middenbouw en Bovenbouw kunnen er vanuit gaan dat zij iedere dag een fiets nodig hebben. Zorg dus dat je elke dag op de fiets komt.

Wat moet ik meenemen, of wel/niet meegeven aan mijn kind?

Wij verzoeken ouders hun kinderen het volgende mee te geven:

• een lunchpakket (vermeld op alle spullen een naam van uw kind;
  • op woensdag zwemkleding.

Wij verzoeken ouders hun kinderen het volgende niet mee te geven:

• zakgeld;
  • snoep, drinken (Ranja is de hele dag verkrijgbaar en iedereen wordt dagelijks voorzien van drinken en een versnapering bij de lunch);
  • elektronica (telefoons, etc.).

Dit geldt ook voor vrijwilligers.

Kleding/veiligheid

Wij raden u aan uw kind oude kleding en sokken met stevige schoenen (geen sandalen/slippers) te laten dragen. Tevens verzoeken wij u om uw kind thuis in te smeren tegen dazen en andere insecten. De E.H.B.O. is er alleen voor ongevalletjes en is geen smeerdienst. Denkt u ook zelf aan zonnebrandcrème.

Medicatie/waar moeten wij als organisatie rekening mee houden?

Het allerbelangrijkste tijdens de KVW is dat iedereen een heel leuke week heeft. Daarom vragen wij u, bij bijzonderheden en medicatiegebruik, ons medisch protocol in te vullen. Op deze manier zorgen we er samen voor dat alle kinderen een leuke week hebben. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met deze informatie om. Heeft u dit tijdens de inschrijving nog niet gedaan? Neem dan even contact met ons op.

Ouderkijkavond

Op dinsdagavond is het KVW-terrein open voor alle kinderen om samen met hun ouders, opa’s en oma’s te komen kijken. U bent welkom tussen 18.00 en 21.00 uur. Hier is uiteraard ook een hapje en een drankje te krijgen!

Avond en nachtspel en overnachting BovenBouw

Op donderdagavond is er voor de kinderen van groep 7 en 8, de Bovenbouw, een nachtspel. Het is niet verplicht om mee te doen, maar het is wel natuurlijk heel leuk. De overnachting vindt plaats in De Muziekfabriek in Heeswijk.

Bijlage 8: FAQ WE GAAN LOGEREN

Veel gestelde Vragen Overnachting

Elk jaar krijgt de leiding van de bovenbouw veel vragen over de overnachting, wat erg logisch is. Voor het gemak van beide zijden heeft de leiding van de bovenbouw een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen over de overnachting. Mocht u alsnog vragen hebben kunt u deze natuurlijk stellen aan het bestuur van Stichting Ranja of coördinatoren van de Bovenbouw.

Inschrijven:

• Hoe moeten wij ons kind inschrijven voor de overnachting?

Het inschrijven gaat digitaal via Google Formulier. De link wordt maandag en dinsdag gedeeld.
U kunt uw kind op maandag en dinsdag inschrijven. Inschrijving sluit dinsdag avond om 22:00 uur s avonds.

• Wij zijn te laat met het inschrijven van ons kind, kan dat alsnog gebeuren?

Nee, de inschrijvingen stoppen dinsdagavond om 22:00 uur.

• Ons kind heeft een allergie en/of gebruikt medicijnen, wordt hier rekening mee gehouden?

Natuurlijk! Tijdens het inschrijven van uw kind voor de kindervakantieweek heeft u een medisch protocol in moeten vullen, daar houden we de hele week rekening mee en dus ook tijdens de overnachting. Als vrijwilligers van Stichting Ranja mogen wij zonder verklaring toediening medicijnen geen medicijnen toedienen. Als het zo is dat uw kind medicatie nodig is vult u dit formulier in, verkrijgbaar bij een van de bestuursleden en minimaal een dag voor de overnachting.

Welke spullen meenemen:

• Mag ons kind zijn/haar telefoon meenemen?

Nee dat mag niet.

• Wat mag ons kind niet meenemen?

Uw kind mag het volgende niet meenemen:

• Energy drankjes
  • laserlampjes
  • aanstekers
  • alcoholische dranken
  • sigaretten
  • zakmessen
  • zaklampen
  • geen elektronica, dus ook geen mobiele telefoons

Voor de verdere regels kunt u de site van Stichting Ranja bezoeken.

Wat moet ons kind meenemen?

• Luchtbed/veldbed/matje
  • Slaapzak/deken en evt kussen
  • Pyjama
  • Kleding voor vrijdag overdag
  • Verzorgingsproducten/toiletspulletjes
  • Er mag snoep/chips meegenomen worden voor de overnachting
  • Fiets (achterlaten bij MuziekFabriek, nodig op vrijdag)

Het brengen van de spullen:

• Waar en hoe laat moeten wij de spullen van ons kind afgeven?

De spullen van uw kind moeten afgegeven worden bij de muziekfabriek (Abdij Heeswijk) Tussen 18:30 en 19:30. De spullen worden dan binnen in de muziekfabriek neergelegd. Bij de Muziekfabriek zijn leden van de organisatie aanwezig.

• Kunnen de spullen eerder of later gebracht worden?

Nee, eerder kan niet omdat er nog niemand aanwezig is en later is niet mogelijk i.v.m. repetities.

• Hoe kan ons kind de spullen ‘s nachts terugvinden?

Als u de spullen komt brengen moet uw kind daar ook aanwezig zijn, de fiets moet ook bij de muziekfabriek staan. De spullen van Heeswijk-Dinther en Loosbroek worden gescheiden. Uw kind legt zijn/haar spullen mee binnen zodat hij/zij weet waar deze liggen. We raden aan om de spullen te voorzien van naam van uw kind.

• Waarom moet de fiets van ons kind bij de muziekfabriek staan?

De kinderen lopen ‘s nachts met de nachtexcursie vanaf het kindervakantieweek terrein naar de muziekfabriek. Om ‘s ochtends weer naar het kindervakantieweek terrein te komen, hebben zij een fiets nodig.

• Hoe komt mijn kind van de muziekfabriek naar het kindervakantieweek terrein?

Zodra de spullen van uw kind zijn afgegeven en de fiets is geparkeerd, brengt u uw eigen kind naar het terrein.

Avondspel/nachtexcursie:

• Ons kind wil wel meedoen met de overnachting, maar niet met het avondspel en de nachtexcursie. Kan dat?

Nee, dat kan niet. Uw kind kan alleen blijven overnachten als hij/zij het hele avondprogramma mee doet.

• Wat houdt het avondspel in?

Zodra de kinderen aangekomen zijn op het kindervakantieweek terrein wachten zij tot de hele groep compleet is. Op dat moment is er leiding aanwezig. Zodra alle kinderen aanwezig zijn, start het avondspel. Het avondspel vindt plaats op het kindervakantieweek terrein, in de knutseltent, dus niet in het bos. Het avondspel is een leuk spel voor iedereen en is niet voorzien van schrikmomenten.

• Wat houdt de nachtexcursie in?

Na het avondspel vertrekken groepjes van ongeveer 10 kinderen met minimaal 2 begeleiders (waarvan minimaal een volwassene) om een uitgezette route te lopen. Het groepje volgt deze route o.a. door het bos richting de muziekfabriek. Onderweg zijn er spellen uitgezet en een deel van de tocht bevat (mogelijk) schrikelementen.  Halverwege de route krijgen de kinderen een broodje hamburger/worst en ranja/water.

• Ons kind is bang in het donker, kan hij/zij wel meedoen?

Bij elk groepje zijn begeleiders aanwezig, alleen lopen we niet met zaklampen door het bos. De begeleiders stellen de kinderen gerust en als uw kind echt niet verder wil dan kan hij/zij stoppen bij de post, waar ook de snacks uitgedeeld worden, en word uw kind naar de muziekfabriek gebracht.

• Zodra de kinderen in de muziekfabriek zijn, hoe gaat het dan lopen?

De kinderen komen, met begeleiders, aan bij de muziekfabriek. Bij het eerste groepje loopt een leiding mee die weet waar alle spullen liggen in de muziekfabriek en zal de kinderen helpen. Vanaf dan kan uw kind zijn/haar luchtbedje opblazen en de slaapplek klaarmaken.

• Hoe laat gaan de kinderen slapen?

Dat hangt van de kinderen af, maar heel vroeg zal het nooit worden. Het zal een korte nacht worden. We sturen wel passief om rust te nemen of in ieder geval steeds rustiger aan te doen zodat de kinderen die wel echt willen slapen daar ook de kans toe krijgen.

• Mag ons kind snoep/eten/drinken meenemen?

Ja dat mag, wat is nou een overnachting zonder snoep. Vanuit de leiding hebben wij echter wel beperkingen gesteld. Zo mogen kinderen geen energiedrankjes of koffie meenemen en uiteraard geen alcoholische dranken.

• Wat als ons kind ‘s nachts naar huis wil?

De hele nacht is er supervisie aanwezig en minimaal één iemand van de leiding blijft wakker. Deze bezit de lijst met nummers van de ouders. Deze zullen dan gebeld worden. Wij als bovenbouwleiding gaan er vanuit dat de ouders bereikbaar zijn.

• Ons kind durft alleen als hij/zij bij vrienden in het groepje zit. Kan dat?

Ja, de kinderen zijn ingedeeld in groepjes op basis van de door hen opgegeven vriendjes/vriendinnetjes. Mocht er in de week zelf het een en ander veranderen, zorgen wij ervoor dat uw kind bij minimaal 1 vriendje in het groepje zit.

• Wie moeten we bellen als er ‘s nachts wat is?

Ranja is dag en nacht bereikbaar op tel nr: 0681157943

‘s Ochtends:

• Moet ons kind zelf ontbijt meenemen?

Nee, dat hoeft niet. Er wordt gezorgd voor een ontbijt.

• Moet ons kind zelf lunch meenemen?

Nee, dat hoeft niet. Kinderen krijgen een pannenkoek gedurende de spelenkermis en programma eindigt op vrijdag al om 13:00 uur zodat uw kind eventueel daarna nog thuis kan lunchen.

• Hoe gaat ons kind ‘s ochtends naar het kindervakantieweek terrein?

Zodra alle kinderen wakker zijn, ontbeten hebben en hun spullen weer opgeruimd hebben fietsen we met z’n allen naar het kindervakantieweek terrein.

• Kan ons kind meteen naar huis komen?

Nee dat kan niet. Vrijdagochtend gaan we eerst allemaal naar de spelenkermis en vanaf 13 uur mag uw kind naar huis.

• Hoe kunnen de spullen weer opgehaald worden bij de muziekfabriek?

Vrijdagochtend kunnen de spullen weer opgehaald worden bij de muziekfabriek door de ouders/verzorgers. Dat kan pas zodra alle kinderen naar het kindervakantieweek terrein zijn. Alles wat er nog ligt wordt naar het terrein gebracht en de spullen die daarvan overblijven worden bij de gevonden voorwerpen gelegd.

• Ons kind heeft niet meegedaan met de avondspel en de overnachting, wanneer en waar begint vrijdag het kindervakantieweek BovenBouw programma?

We verzamelen vrijdagochtend om 9:30 uur (LET OP half uur eerder dan de andere kindervakantieweekdagen) op de fiets bij de Muziekfabriek. Programma eindigt om 13:00 uur bij kindervakantieweek terrein van Heeswijk.

Gereedschap

Iedere groep krijgt een eigen materiaalkist met daarin voldoende gereedschap. Het is dus niet nodig om eigen gereedschap mee te nemen. Wees zuinig op onze spullen, zodat we er nog vele jaren gebruik van kunnen maken.

Regenprogramma

Bij veel regen of slecht weer is er een regenprogramma. De KVW gaat altijd door! Neem in ieder geval regenkleding mee. Als het mogelijk is, blijven we namelijk op het KVW-terrein. Is het weer heel slecht, dan maken we gebruik van binnen-locaties. We vertrekken altijd gezamenlijk vanaf het KVW-terrein naar deze locaties.

Gebruik mobiele telefoon

Het bellen van huisarts, ambulancedienst, brandweer en politie voor calamiteiten geschiedt alleen door de algemene leiding van Stichting RANJA. Deze vindt u in Loosbroek in de tent, en in HD in het honk van de Valianten. Daarnaast vragen wij onze vrijwilligers er te zijn voor de kinderen en het gebruik van de telefoon te beperken.

Gevonden voorwerpen

De gehele week staat er in Loosbroek en in HD een bak voor gevonden voorwerpen. Ben je iets kwijt of heb je iets gevonden wat niet van jou is, dan kun je bij het bestuur terecht. Alle gevonden spullen die over zijn, kunnen vanaf het eind van de KVW afgehaald worden aan de Kampweg 37 in Loosbroek. Alle spullen worden twee weken bewaard.

Groepsindeling

Van enkele bouwen wordt vooraf de groepsindeling bekendgemaakt, dit is in verband met het indelen van vrijwilligers, of het vlotter laten verlopen van de maandagochtend. Mocht u van andere bouwen geen mail ontvangen, dan betekent dit niet dat uw kind niet in is geschreven.

Bouwen die indeling bekendmaken.   Bouwen die indeling niet bekendmaken.
IeniemienieBouw HD   MiddenBouw HD
OnderBouw HD   BovenBouw HD
OnderBouw Loosbroek   BovenBouw Loosbroek
MiddenBouw Loosbroek

Foto's & informatie

Om de leukste momenten van de KVW nooit te vergeten, worden er gedurende de week foto’s gemaakt door de organisatie. Deze kunnen bijvoorbeeld gepubliceerd worden op onze website en social media-pagina’s. Ook proberen wij daar zo veel mogelijk informatie te geven die nodig is. Mocht u toch nog vragen hebben. Neem dan contact op met een van de bestuursleden.

Contact & vragen

Wanneer er vragen, opmerkingen of problemen zijn, stellen we het op prijs als je contact opneemt met één van de bestuursleden van Stichting Ranja om dit te bespreken

Interesse om te helpen achter de schermen of in de voorbereiding? Neem dan nu contact met ons op!