Ouders

Op deze pagina vind je alle informatie voor ouders van kinderen die meedoen met de KinderVakantieWeek.

Afmelden tijdens de KinderVakantieWeek

Mocht uw kind/kinderen niet aanwezig kunnen zijn in verband met ziekte of een andere oorzaak, gelieve dit dan te melden. U kunt tussen 9.00 uur en 9.30 uur bellen op onderstaande nummers. Zorg ervoor dat u weet in welke bouw, en welke groep uw kind zit. Op deze nummers kunnen medewerkers zich ook afmelden.

Locatie Loosbroek:
Ingrid Sigmans

Locatie Heeswijk-Dinther:
Arjan Wellens

U komt voor de eerste keer?

Komt u voor de eerste keer, dan is het begrijpelijk dat u nog niet alles weet. Wanneer u op maandagochtend het terrein op komt, kunt u het beste op zoek gaan naar iemand van de algemene leiding. Dit zijn de mensen met een oranje T-shirt. De eerste keer kunt u het beste om 09.30 uur aanwezig zijn. In HD gaat u met uw kind op zoek naar de verzamelplaats van de betreffende bouw. Daar krijgt u de groepsindeling en een button voor uw kind. In Loosbroek gaat u met uw kind naar de tent. Het is ook slim om in jassen en op tassen en broodtrommels de naam van uw kind te vermelden.

De vrijwilligers kunnen hun button ophalen bij de tent (Loosbroek) of het vrijwilligershonk (HD). Hier kunnen ze ook informatie krijgen over de gang van zaken.

Vervoer / Bereikbaarheid

Het is de bedoeling dat de kinderen op eigen gelegenheid (met of zonder begeleiding van ouders) naar het terrein van de KinderVakantieWeek komen. In Loosbroek is dit in de dorpskern. In HD is dit aan de Heibloemsedijk bij het terrein van Ruitersportvereniging de Valianten.

Wij verzoeken iedereen om zo veel mogelijk met de fiets te komen of te carpoolen. Er geldt tijdens de KinderVakantieWeek een parkeerverbod op de Heibloemsedijk. Het parkeren wordt begeleid door parkeerwachters. Deze wijzen u een plaats toe, waar u uw auto neer kunt zetten.

Fiets meenemen?

Kinderen van de Middenbouw en Bovenbouw kunnen er vanuit gaan dat zij iedere dag een fiets nodig hebben. Zorg dus dat je op de fiets komt, zodat je altijd je fiets bij je hebt.

Wat moet ik meenemen, of meegeven aan mijn kind?

Wij verzoeken ouders hun kinderen het volgende mee te geven:

• een lunchpakket (geen snoep of drinken, hier zorgt de organisatie voor, dit i.v.m. gelijkheid naar andere kinderen.) Vermeld op alle spullen een naam van uw kind.
  • geen zakgeld
  • geen drinken
  • op woensdag zwemkleding.

Dit geldt ook voor medewerkers.

Kleding / Veiligheid

Wij raden u aan uw kind oude kleding en sokken met stevige schoenen (geen sandalen/slippers) te laten dragen. Tevens verzoeken wij u om uw kind thuis in te smeren tegen dazen en andere insecten. De E.H.B.O. is er alleen voor ongevalletjes en is geen smeerdienst. Denkt u ook zelf aan zonnebrandcrème.

Medicatie / Waar moeten wij als organisatie rekening mee houden?

Het allerbelangrijkste tijdens de KVW is dat iedereen een heel leuke week heeft. In de eerste plaats natuurlijk de kinderen, maar ook de leiding. Wij willen er als organisatie dan ook alles aan doen om dit mogelijk te maken. Daarom vragen wij dringend om ons vooraf op de hoogte te brengen wanneer er zaken zijn die om extra aandacht vragen. Hierbij denken we aan een dieet of medicijngebruik, maar ook aan beperkingen, ADHD of gedragsveranderingen. Ook al kan uw kind prima voor zichzelf zorgen, toch is het fijn om bijzonderheden te kennen. Door vooraf op de hoogte te zijn kunnen we misschien vervelende situaties voor u en uw kind vermijden en de KinderVakantieWeek ook voor hem of haar tot een feestje te maken. Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met deze informatie.

Ouderkijkavond

Op dinsdagavond wordt het terrein opengesteld voor alle kinderen om samen met hun ouders, opa’s en oma’s te komen kijken. U bent welkom tussen 18.00 en 20.00 uur.

Hier is gratis ranja te verkrijgen. Daarnaast is er koffie en thee te verkrijgen voor €0,50.

Nachtspel BovenBouw

Op donderdagavond is er voor de kinderen van groep 7 en 8, de Bovenbouw, weer een nachtspel. Zij krijgen hiervoor op maandag een uitnodiging. Zij dienen op dinsdag middels dit briefje aan te geven of zij komen of niet. Zij zijn niet verplicht om mee te doen. De overnachting vindt plaats in De Muziekfabriek in Heeswijk.

Gereedschap

Iedere groep beschikt over een eigen materiaalkist met daarin voldoende gereedschap. Het is dus niet nodig om eigen gereedschap mee te nemen naar het terrein. Wees zuinig op deze spullen, zodat we nog vele jaren gebruik kunnen maken van deze spullen.

Regenprogramma

Bij veel regen of slecht weer is er een regenprogramma. De KVW gaat altijd door! Neem in ieder geval regenkleding mee. Als het enigszins mogelijk is blijven we namelijk op het KVW-terrein. Is het weer heel slecht, dan maken we gebruik van diverse binnenlocaties. We vertrekken altijd gezamenlijk vanaf het KVW-terrein naar deze locaties.

Kikkers in de Heeswijkse bossen

De kikkers in het bos vinden het erg leuk dat we weer komen, maar ze vinden het ook spannend! Er wordt nogal eens achter ze aan gerend, soms worden ze gevangen en in een vijvertje gezet. En daar houden de kikkers niet zo van. Ze willen liever van een afstandje naar ons kijken. Kikkers dienen dus met rust gelaten te worden.

Verkleden

Het is natuurlijk leuk wanneer je de hele week verkleed komt in het thema van de KVW. Denk er wel aan, kleding kan vies worden. Tijdens het bouwen, knutselen, sporten en verven kan natuurlijk altijd iets misgaan.

Gebruik mobiele telefoon

Het bellen van huisarts, ambulancedienst, brandweer en politie voor calamiteiten geschiedt alleen door de algemene leiding van Stichting RANJA. Deze vindt u in Loosbroek in de tent, en in HD in het honk van de Valianten. Daarnaast vragen wij onze vrijwilligers er te zijn voor de kinderen en het gebruik van de telefoon te beperken.

Gevonden voorwerpen

De gehele week staat er in Loosbroek en in HD in het vrijwilligershonk een bak met gevonden voorwerpen. Ben je iets kwijt of heb je iets gevonden wat niet van jou is, dan kun je hier terecht. Alle gevonden spullen die na de week over zijn, kunnen vanaf het eind van de KinderVakantieWeek afgehaald worden aan de Heilarensestraat 6 in HD, of in Loosbroek aan ’t Vunderke 1. Alle spullen worden twee weken bewaard.

Groepsindeling

Van enkele bouwen wordt vooraf de groepsindeling bekendgemaakt, dit is in verband met het indelen van vrijwilligers, of het vlotter laten verlopen van de maandagochtend. Mocht u van andere bouwen geen mail ontvangen, dan betekent dit niet dat uw kind niet in is geschreven.

Bouwen die indeling bekendmaken.   Bouwen die indeling niet bekendmaken.
IeniemienieBouw HD   MiddenBouw HD
OnderBouw HD   BovenBouw HD
OnderBouw Loosbroek   BovenBouw Loosbroek
MiddenBouw Loosbroek

Foto's & Informatie

Wij doen onze uiterste best om iedere dag nieuwe foto’s te plaatsen op onze website of Facebook. Ook proberen wij alle informatie te geven die nodig is. Mocht u toch nog vragen hebben. Neem dan contact op met een van de bestuursleden.

Contact & Vragen

Wanneer er vragen, opmerkingen of problemen zijn, stellen we het op prijs als je contact opneemt met één van de bestuursleden van Stichting Ranja om dit te bespreken.

Interesse om te helpen achter de schermen of in de voorbereiding? Neem dan nu contact met ons op!