Middenbouw HDL 2018

Hallo safarigangers!

Leuk dat jullie dit jaar (weer) mee doen bij de middenbouw! Deze week gaan we als echte safarigangers de ‘big five’ ontdekken! Hiervoor hebben we allemaal leuke activiteiten voor jullie bedacht! Bij deze activiteiten vinden wij het belangrijk dat je binnen je kudde goed samenwerkt, maar je kan ook punten verdienen door een echte safarihut of dierverblijfplaats te maken, waardoor wij kunnen zien welke kudde jullie zijn!

Elke dag beginnen we om 10.00 uur en om 15.30 uur zal de dag worden afgesloten en de vlag weer naar beneden worden gehaald. Zorg ervoor dat je elke dag op tijd bent want het kan zijn dat we ’s ochtends al meteen vertrekken van het terrein. Het is een drukke en volle week dus zorg ervoor dat je genoeg eten meeneemt, wij zorgen voor het drinken en een tussendoortje.

Op maandag gaan jullie beginnen met het bouwen van een safarihut of dierverblijfplaats. Er is maandag genoeg te bouwen en te knutselen voor iedereen!
Op dinsdag beginnen we meteen met een speurtocht rondom het terrein. Zorg er dus voor dat je goede schoenen aan hebt! Na de speurtocht en lunch gaan jullie verder bouwen aan de hut en kun je knutselen in de knutseltent. Verder kunnen jullie ‘s middags ook de hut schilderen en versieren. Doe dus kleren aan die vies mogen worden! Als je thuis nog oude doeken of leuke versierspullen hebt voor de hutten, neem die dan mee!

Op woensdag gaan we naar een bos om een superleuk bosspel te spelen. Het is slim om een lange broek en dichte schoenen aan te doen, omdat er pikkers en beestjes in de bossen kunnen zijn. ’s Middags komt bij mooi weer de brandweer, neem je zwemspullen en een handdoek mee!
Op donderdag gaan we spelletjes spelen op het voetbalveld in Loosbroek, dus doe sportieve kleren aan. De kinderen uit Heeswijk-Dinther hebben deze dag een fiets nodig. Bij mooi weer zijn er ook waterspelletjes, een extra setje kleren (of een handdoek) kan dan geen kwaad.

Vrijdag is helaas alweer de laatste dag van de KinderVakantieWeek. Net zoals vorig jaar hebben we op vrijdag weer een spelenkermis, dit jaar zijn er ook die dag nog punten te verdienen voor het klassement!