Ouders

Op deze pagina vind je alle informatie voor ouders van kinderen die meedoen met de KinderVakantieWeek.

Afmelden tijdens de KinderVakantieWeek

Mocht uw kind/kinderen niet aanwezig kunnen zijn in verband met ziekte of een andere oorzaak, gelieve dit dan te melden. U kunt tussen 9.00 uur en 9.30 uur bellen naar onderstaande nummers. Zorg ervoor dat u weet in welke bouw en welke groep uw kind zit. Op deze nummers kunnen ook vrijwilligers zich afmelden.

Locatie Loosbroek:
Ingrid Sigmans

Locatie Heeswijk-Dinther:
Arjan Wellens

U komt voor de eerste keer?

Komt u voor de eerste keer, dan is het begrijpelijk dat u nog niet alles weet. Wanneer u op maandagochtend het terrein op komt, kunt u het beste op zoek gaan naar iemand van het bestuur. Dit zijn de mensen met een oranje polo. De eerste keer kunt u het beste om 09.30 uur aanwezig zijn. In HD gaat u met uw kind op zoek naar de verzamelplaats van de betreffende bouw. Daar krijgt u de groepsindeling en een button voor uw kind. In Loosbroek gaat u met uw kind naar de tent. Het is ook slim om in jassen en op tassen en broodtrommels de naam van uw kind te vermelden.

De vrijwilligers kunnen hun button ophalen bij de tent (Loosbroek) of het vrijwilligersterras (HD). Hier kunnen ze ook informatie krijgen over de gang van zaken.

Vervoer / Bereikbaarheid

Het is de bedoeling dat de kinderen op eigen gelegenheid (met of zonder begeleiding van ouders) naar het terrein van de KVW komen. In Loosbroek is dit in de dorpskern. In HD is dit aan de Heibloemsedijk bij het terrein van de Valianten (Heibloemsedijk 10b, Heeswijk).

Wij verzoeken iedereen om zo veel mogelijk met de fiets te komen. Er geldt tijdens de KVW een parkeerverbod op de Heibloemsedijk. Het parkeren wordt begeleid door parkeerwachters. Deze wijzen u een plaats toe, waar u uw auto neer moet zetten. De verkeersregelaars regelen het verkeer bij de in- en uitgang van het terrein. Het is voor ieders veiligheid van belang dat hun instructies worden opgevolgd.

Fiets meenemen?

Kinderen van de Middenbouw en Bovenbouw kunnen er vanuit gaan dat zij iedere dag een fiets nodig hebben. Zorg dus dat je elke dag op de fiets komt.

Wat moet ik meenemen, of wel/niet meegeven aan mijn kind?

Wij verzoeken ouders hun kinderen het volgende mee te geven:

• een lunchpakket (vermeld op alle spullen een naam van uw kind;
  • op woensdag zwemkleding.

Wij verzoeken ouders hun kinderen het volgende niet mee te geven:

• zakgeld;
  • snoep, drinken (Ranja is de hele dag verkrijgbaar en iedereen wordt dagelijks voorzien van drinken en een versnapering bij de lunch);
  • elektronica (telefoons, etc.).

Dit geldt ook voor vrijwilligers.

Dit geldt ook voor medewerkers.

Kleding / Veiligheid

Wij raden u aan uw kind oude kleding en sokken met stevige schoenen (geen sandalen/slippers) te laten dragen. Tevens verzoeken wij u om uw kind thuis in te smeren tegen dazen en andere insecten. De E.H.B.O. is er alleen voor ongevalletjes en is geen smeerdienst. Denkt u ook zelf aan zonnebrandcrème.

Medicatie / Waar moeten wij als organisatie rekening mee houden?

Het allerbelangrijkste tijdens de KVW is dat iedereen een heel leuke week heeft. Daarom vragen wij u, bij bijzonderheden en medicatiegebruik, ons medisch protocol in te vullen. Op deze manier zorgen we er samen voor dat alle kinderen een leuke week hebben. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met deze informatie om. Heeft u dit tijdens de inschrijving nog niet gedaan? Neem dan even contact met ons op.

Ouderkijkavond

Op dinsdagavond is het KVW-terrein open voor alle kinderen om samen met hun ouders, opa’s en oma’s te komen kijken. U bent welkom tussen 18.00 en 21.00 uur. Hier is uiteraard ook een hapje en een drankje te krijgen!

Nachtspel BovenBouw

Op donderdagavond is er voor de kinderen van groep 7 en 8, de Bovenbouw, een nachtspel. Zij krijgen hierover op maandag uitleg per brief. Zij moeten dit briefje op dinsdag inleveren, zodat ze zich op kunnen geven voor het nachtspel. Het is niet verplicht om mee te doen, maar het is wel natuurlijk heel leuk. De overnachting vindt plaats in De Muziekfabriek in Heeswijk.

Gereedschap

Iedere groep krijgt een eigen materiaalkist met daarin voldoende gereedschap. Het is dus niet nodig om eigen gereedschap mee te nemen. Wees zuinig op onze spullen, zodat we er nog vele jaren gebruik van kunnen maken.

Regenprogramma

Bij veel regen of slecht weer is er een regenprogramma. De KVW gaat altijd door! Neem in ieder geval regenkleding mee. Als het mogelijk is, blijven we namelijk op het KVW-terrein. Is het weer heel slecht, dan maken we gebruik van binnen-locaties. We vertrekken altijd gezamenlijk vanaf het KVW-terrein naar deze locaties.

Gebruik mobiele telefoon

Het bellen van huisarts, ambulancedienst, brandweer en politie voor calamiteiten geschiedt alleen door de algemene leiding van Stichting RANJA. Deze vindt u in Loosbroek in de tent, en in HD in het honk van de Valianten. Daarnaast vragen wij onze vrijwilligers er te zijn voor de kinderen en het gebruik van de telefoon te beperken.

Gevonden voorwerpen

De gehele week staat er in Loosbroek en in HD een bak voor gevonden voorwerpen. Ben je iets kwijt of heb je iets gevonden wat niet van jou is, dan kun je bij het bestuur terecht. Alle gevonden spullen die over zijn, kunnen vanaf het eind van de KVW afgehaald worden aan de Kampweg 37 in Loosbroek. Alle spullen worden twee weken bewaard.

Groepsindeling

Van enkele bouwen wordt vooraf de groepsindeling bekendgemaakt, dit is in verband met het indelen van vrijwilligers, of het vlotter laten verlopen van de maandagochtend. Mocht u van andere bouwen geen mail ontvangen, dan betekent dit niet dat uw kind niet in is geschreven.

Bouwen die indeling bekendmaken.   Bouwen die indeling niet bekendmaken.
IeniemienieBouw HD   MiddenBouw HD
OnderBouw HD   BovenBouw HD
OnderBouw Loosbroek   BovenBouw Loosbroek
MiddenBouw Loosbroek

Foto's & Informatie

Om de leukste momenten van de KVW nooit te vergeten, worden er gedurende de week foto’s gemaakt door de organisatie. Deze kunnen bijvoorbeeld gepubliceerd worden op onze website en social media-pagina’s. Ook proberen wij daar zo veel mogelijk informatie te geven die nodig is. Mocht u toch nog vragen hebben. Neem dan contact op met een van de bestuursleden.

Contact & Vragen

Wanneer er vragen, opmerkingen of problemen zijn, stellen we het op prijs als je contact opneemt met één van de bestuursleden van Stichting Ranja om dit te bespreken

Interesse om te helpen achter de schermen of in de voorbereiding? Neem dan nu contact met ons op!