Programma & tijden

Begin van de dag

Iedere dag start het programma om 10.00 uur. Je bent welkom vanaf 09.45 uur. We vinden het fijn als je op maandag al om 9.30 uur aanwezig bent, zodat je je button en groepje alvast kunt zoeken. Dan kun je om 10.00 uur lekker op tijd beginnen met het bouwen van je hut!

Iedere ochtend starten we samen. Na het hijsen van de vlag en het zingen van het KVW-lied, wordt de aftrap gegeven voor weer een nieuwe dag:

Het KinderVakantieWeek-lied

(Op de melodie van “Op Een Onbewoond Eiland” van Kinderen voor Kinderen)

Bij de KinderVakantieWeek
Daar heb je altijd lol
Timmeren en knutselen
De hele week die zit weer vol

De hut die wordt ook weer heel erg groot
Gezichten zijn geel en rood
Schminken dat doen we ook heel graag

Eten en drinken we
Ranja en nog veel meer
Voor onze lege maag!

Na de gezamenlijke opening gaat de materiaalcontainers pas open. Zorg dat je op tijd bent, want sommige bouwen willen ’s ochtends direct beginnen met een speur- of fietstocht.

Eind van de dag

Op het eind van de dag mag je om 15.30 uur opgehaald worden na de gezamenlijke afsluiting. Dit is ook weer bij de vlag, met het zingen van het lied. Wij verzoeken ouders niet eerder te vertrekken met hun kind, dan dat de vlag weer is gedaald. Meld het bij de vrijwilligers van de groep wanneer u met uw kind vertrekt.

Ouderkijkavond

Op dinsdagavond is er een ouderkijkavond. Hier zijn alle ouders, vrienden, opa’s en oma’s welkom om samen met de kinderen naar de hutten te komen kijken. Deze kijkavond in Heeswijk-Dinther is van 18.00 tot 21.00 uur en in Loosbroek van 18.00-20.00u.
Deze avond is er een hapje en een drankje. Op deze manier kunnen wij ook onze vrijwilligers extra in het zonnetje zetten.

Brandweer

Op woensdagmiddag is de brandweer aanwezig.

De brandweer komt van 13.30 tot 14.15 uur in Loosbroek en van 14.30 tot 15.30 uur In Heeswijk-Dinther.
Wij vragen vooral de ouders van de jongere kinderen om hierbij te assisteren. In Heeswijk–Dinther wordt aan ouders van de jongste kinderen gevraagd al om 14.15 uur aanwezig te zijn zodat ze kunnen helpen met omkleden en een oogje in het zeil kunnen houden!

Overnachting

Voor de kinderen van de bovenbouw is er op donderdagavond een spel, dat gevolgd zal worden door een nachtelijke tocht en een overnachting. De kinderen slapen bij De Muziekfabriek in Heeswijk.

Afsluiting

Op vrijdag stoppen we eerder er is er weer een gezamenlijke en feestelijke afsluiting voor heel HDL op het terrein in Heeswijk. Alle kinderen van Heeswijk-Dinther en Loosbroek zijn hierbij! Het programma eindigt om 13.00 uur.